onsdag 18. mars 2009

Skolereklame

Jeg har nå jobbet i noen uker med et filmprosjekt. Jeg var på gruppe 6 med Tord, Kristoffer, Eirik, Ole Christian og Tommy. Vi har jobbet veldig bra og hatt god arbeidsfordeling. Tommy, Eirik var skuespillere, de andre var statister/stuntmenn. Tord var regissør, Ole C var kameramann og Kristoffer jobbet med manus og organisering av filmingen. Eirik stod for redigeringen.
Da vi begynte å lage legge plan for hvordan filmen skulle bli, diskuterte vi som en gruppe og kom raskt videre ved filmingen. Vi støtte på flere problemer under filmingen som lysforhold, gjenspeiling og lydnivå, jeg så at dette løste seg greit når vi så klippene på pc’n. Jeg mener vi jobbet ca like mye alle sammen, de som ikke var mye med i filmen, jobbet bra med andre ting og motsatt. Underveis var filmet vi mange scener med flere ideer, men filmen ble ganske lang etter hvert, så vi måtte ta vekk noen.
Når vi viste filmen i klasserommet, sammenliknet vi den med de andres filmer og var film var ikke like bra lenger følte jeg. Under filmen signaliserte Rune om at det var lav lyd, jeg så ikke dette, men Tord så det. Han prøvde å få Eirik til å skru opp lyden, men det gjorde han ikke. Jeg hørte fint hva som ble sagt, men det har kanskje noe å gjøre med at jeg visste hva som ble sagt på forhånd. Da lyden var høy og klar da vi viste den på pc'n. Ellers synes jeg presentasjonen gikk fint, og vi fikk frem budskapet med filmen.

Ingen kommentarer: